• Osta turvallisesti verkosta
  • Nopea toimitus
  • Erinomainen neuvonta
  • 5% alennus uusille asiakkaille
Valikko

Matkailuauton vetokoukku - alkaen 599 €

Reissuun lähtevä, ja joka ei tällöin halua olla ”sidottuna” tiettyyn paikkaan, valitsee yhä useammin matkailuauton. Ne tarjoavat käytännössä kaikki mukavuudet tiivistetyssä tilassa ja auto voidaan varustella lomailijan tarpeiden mukaisesti.

Jokaiseen tarpeeseen löytyy sopiva matkailuauto – oli se sitten pakettiautoa muistuttava retkeilyauto, alko-ovimalli jossa makuutilat ohjaamon yläpuolella, puoli-integroitu malli ohjaamolla ja matkustamotilalla tai täysintegroitu luksusmalli ilman erillistä ohjaamoa. Suunnitteletko reissua vaikeakulkuiselle alueelle, niin tällöin on saatavilla maastoautojen tai nelivetokuorma-autojen alustoilla rakennettuja matkailuautoja, kuten esim. valmistajalta Woelcke, Mercerdes Zetros tai amerikkalainen EarthRoamer.

Inhaltsverzeichnis

Wohnmobil mit Fahrradträger

1. Matkailuauton vetokoukku | Tee nyt kysely

Jos kiinnostuksesi heräsi, niin täytä viereinen lomake mahdollisimman tarkasti, jotta voimme antaa sinulle sopivan tarjouksen matkailuauton vetokoukusta. Mikäli olet kiinnostunut myös asennuksesta, niin ilmoita siitä kommenttikentässä.

Henkilökohtaiset tiedot

Auton tiedot

Merkillä * merkityt kentät ovat pakollisia kenttiä.

2. Vetokoukun asennushinnat

Saamme paljon kyselyitä asiakkailtamme, jotka haluavat jälkikäteen asentaa vetokoukun matkailuautoonsa. Tässä yhteydessä meiltä kysytään usein seuraavia kysymyksiä:

  • mitä vetokoukku maksaa?
  • suoritatteko myös asennuksia?
  • mitä asennus maksaa?

Matkailuautojen yhteydessä näihin kysymyksiin ei pystytä vastaamaan niin helposti kuin henkilöautojen kohdalla. Syy tähän on matkailuautojen moninaiset korirakenteet ja erilaiset varustusvaihtoehdot. Rameder myy matkailuautojen vetokoukkua jo alkaen 599,00 €. Korirakenne vaikuttaa erittäin paljon asennushintaan. Esimerkkilaskussa kuvaamme tyypillisen matkailuauton Knaus Van Ti , perusteella muodostuvaa kokonaiskustannusta.

Matkailuauto | KNAUS VAN TI

  • Vetokoukku 599,00 €
  • + Alko-korin diagonaalinen tukitankosarja 189,00 €
  • + 13-napainen sähkösarja Top Tronic 159,00 €
  • + Asennushinta 544,00 €
  • + Ajoneuvon koodaus* 69,00 €

Kokonaiskustannukset

1.560,00 €

kaikki hinnat sis. alv 24%

* Ajoneuvon koodaus ei ole tarpeellista kaikkien ajoneuvojen kohdalla

3. Myymme yritysten Sawiko & Linnepe vetokoukkuja!

Emme itse valmista matkailuautojen verokoukkuja, vaan myymme niitä erittäin kilpailukykyisillä hinnoilla, nopealla toimituksella sekä saat meiltä teknisen tuen myymiimme tuotteisiin. Tässä toimimme yhteistyössä kahden yrityksen kanssa, jotka ovat kansainvälisesti johtavia, kun kyseessä on matkailuauton vetokoukut ja matkailuautojen kuljetusratkaisut. Toinen näistä yrityksistä on SAWIKO Saksan Neuenkirchenistä. Tämä yritys on yli kahden vuosikymmenen ajan luonut erittäin hyvän maineen ja valmistaa sopivia vetokoukkuja useimpiin matkailuautoihin. Saksan Ennepetalissa (Nordrhein-Westfalen) toimivalla yrityksellä LINNEPE Anhängerkupplungen on yli 50 vuoden kokemus erikoisvetokoukuista matkailuautoihin ja sillä on myös erinomaisen hyvä maine alallaan. Tietotaidollaan Rameder tarjoaa näihin optimaalista tukea. Tilauksen tekemistä tärkeimpiin kysymyksiin vastaamiseen tai myös itse asennukseen liittyviin kysymyksiin – koulutetut asiakaspalvelijamme antavat mielellään kattavasti opastusta.

4. Mitä on huomioitava vetokoukku ostettaessa?

Vetokoukkujen myynnin markkinajohtajana tarjoamme useisiin matkailuautoihin vetokoukkuja. Pääsääntöisesti matkailuauton vetokoukun ostaminen ja asennus eroaa vain vähän henkilöautosta tai maasturista ja retkeilyautosta. Kuitenkin on joka tapauksessa huomioitava ns. D-arvo. Sen löydät vetokoukun tyyppikilvestä. Mikäli kilvellä on annettu kaksi D-arvoa, on ainoastaan alhaisempi arvo ratkaiseva kaikkia laskelmia varten. D-arvo on ainoastaan vetokoukun keskusmitta, jolla annetaan vetolaitteen kestävyys: Sillä annetaan laitteen väsymislujuus kilonewtoneina (kN). Se on siis ratkaisevana, onko ajoneuvoyhdistelmä tarpeeksi vakaa pitkää lomareissuajoa varten.

D-arvon ohella on matkailuautoon vetokoukkua asennettaessa huomioitava ajoneuvon kokonaispaino ja sallittu vetomassa. Kyseisen sallitun vetomassa ja maksimaalisen mahdollisen kokonaispainon voit katsoa ajoneuvon papereista. Voit tarvittaessa kysyä meidän teknisestä tuesta, onko vetokoukku soveltuva haluttuun käyttötarkoitukseen. Matkailuauton valmistaja, mutta myös me, annamme tietoja siitä, onko vetokoukun asennus ylipäätään mahdollista. Pääsääntöisesti useimmissa matkailuautoissa on kantava runko. Mikäli matkustamotilalla on perän ylitystä pitää lisäksi asennuttaa rungon pidennys. Tällainen on useissa malleissa asennettu jo tehtaalla. Sen kantavuus pitäisi joka tapauksessa kuitenkin tarkastaa. Mikäli se ei ole mitoitettu riittävästi, pitää rungon pidennys vaihtaa. Vetokoukun ja sähkösarjan varsinainen asennus ei muuten ole vaikeampaa kuin henkilöautossa.

5. Minkä tyyppisiä matkailuautoja on olemassa?

Matkailuautot ovat – omistajan vaatimuksista riippuen – usein erittäin hyvin varusteltuja. Kuitenkin tietyissä tilanteissa voi olla järkevää asentaa myös vetokoukku. Tällöin voidaan mukana kuljettaa polkupyöriä, veneitä, urheiluvälineitä, hevosia tai myös moottoripyöriä ja pikkuautoja, ilman että asuin- tai säilytystilasta joudutaan luovuttamaan tilaa. Minkä matkailuautomerkin ja -mallin sitten valitsetkaan, vetokoukku sopii melkein aina kyseiseen ajoneuvoon. Matkailuautoja on käytännössä saatavissa jokaisessa hintaluokassa ja lukemattomia erilaisia varustusvaihtoehtoja tai kokoja - ja lähes jokainen malli voidaan varustaa meidän toimittamalla vetokoukulla.

  • Adria
  • Ahorn
  • Bela
  • bimobil
  • Bürstner
  • Capron
  • Carado
  • Carthago
  • Challenger
  • Chausson
  • CI International Riviera
  • Concorde
  • Dethleffs
  • Elnagh
  • Eura Mobil
  • Forster
  • Frankia
  • Giottiline PLA
  • Glücksmobil
  • Heku
  • Hobby
  • Hymer
  • Joint
  • Karmann Mobil
  • Knaus
  • la strada
  • Laika
  • LMC
  • Lord Münsterland Caravan
  • McLoius
  • Miller
  • Mobilvetta
  • Morelo
  • Niesmann + Bischoff
  • nobelart
  • Orangecamp
  • PhoeniX
  • Pilote
  • Pössl
  • Rimor
  • Rollerteam Granduca
  • Sun Living
  • Sunlight
  • T.E.C.
  • VARIOmobil
  • Völkner
  • Weinsberg
  • Westfalia

6. Matkailuauton kokonaispaino | Hyvä tietää

Ennen lomamatkalle lähtemistä on kuitenkin joka tapauksessa tarpeellista selvittää XXL-ajoneuvoyhdistelmän käyttämistä koskevat määräykset. Nämä määräykset eroavat Euroopan eri valtioissa, vaikkakin usein vain vähäisesti. Saksassa voimassa olevat määräykset: Yhdistelmällä kokonaispainolla enintään 3,5 tonnia saa ajaa enintään nopeudella 80 km/h. Yhdistelmän painon ollessa yli 3,5 tonnia ja/tai jos se on pituudeltaan yli 7 metriä, niin lainsäätäjä kieltää pääsääntöisesti kolmikaistaisen moottoritien vasemmanpuoleisen kaistan käyttämisen. Lisäksi pysäköinti jalkakäytävälle ei ole sallittua, kun yhdistelmä painaa yli 2,8 tonnia. Matkailuauton ja perävaunun yhdistelmällä nämä ylärajat useimmiten ylitetään, koska usein jo pelkkä vetoauto on aika painava. Me tunnemme nämä lakisääteiset tosiasiat ja autamme mielellämme myös niissä. Mitä luonnollisesti suhteellisen tärkeää asiaa emme voi sinulle selvittää, on kysymys yhdistelmälle valitsemastasi pysäköintipaikasta, onko siinä riittävästi tilaa pysäköintiä ja yhdistelmän sijoittamista varten.

Koska matkailuautossa on jo korirakenteen, sisävarustuksen, matkatavaroiden ja matkustajien johdosta raskas kuorma, on tärkeää tietää myös vetoauton akselikuorma ja hyötykuorma. Akselikuormalla tarkoitetaan, kuinka paljon kuormaa saadaan laittaa etu- ja taka-akselin päälle. Sallitut painot löytyvät rekisteriotteesta. Normaalisti sallittu akselikuorma löytyy myös käyttöohjeesta tai esimerkiksi moottoritilaan tai etumatkustajan oven alueelle kiinnitetystä kilvestä. Akselikuormat määrität parhaiten siten, että ajat vaa´an päälle ensin vain etuakselin ja sitten vain taka-akselin. Tällöin kysymyksessä on enemmänkin sellainen suurvaaka, jollaisia löytyy esimerkiksi kierrätyskeskuksista. Hyötykuormaksi sanotaan tyhjäpainon ja sallitun kokonaispainon välistä erotusta, tämä vastaa siis todellista kuormausta. Muuta huomioitavaa: Myös ajoneuvon lisävarusteosat lasketaan kuormaksi.

Miten painava perävaunu matkailuautoon voidaan kiinnittää riippuu ratkaisevasti siitä, onko perävaunu jarrullinen vai ei. Jarrullisen perävaunun vetomassa löytyy ajoneuvon rekisteriotteesta. Myös jarruttoman perävaunun vetomassa on merkitty rekisteriotteeseen. Periaatteessa matkailuauton ja perävaunun yhdistelmää koskevat samat säännöt kuin henkilöauton ja perävaunun yhdistelmää. Ratkaisevia ovat tällöin ajoneuvosi ja perävaunusi mitat ja painot, sekä akselien ja vetokoukun maksimi kuormitus. Ratkaisevat kysymykset ovat: Onko perävaunukäyttö halutulla tavalla mahdollista? Ja löytyykö sopivaa vetokoukkua? Auton rekisteriote, valmistajan tietosivu, meidän ”Kyselykaavake Asuntoauton vetokoukku” ja tekninen tukipalvelumme auttavat vastaamaan näihin kysymyksiin.